torsdag 8 februari 2024

Äntligen tid för röntgen


 

Telefonen ringde igår (7 febr) eftermiddag kl. 16.00 och det fanns ett återbud till nästa dag, dvs denna dag, att röntga hjärtat. Sist sjukvården erbjöd en återbudstid var jag i Kalix, omöjligt att ta den tiden.

Kl. 07.00 var jag på sjukhuset, röntgenavdelningen, redo att anmäla mig. Receptionen öppnade 07.15 och jag var först att anmäla mig. Samtidigt som jag vände mig om var en personalen redan där och hämtade mig. Kl. 07.30 låg jag på britsen, med hörlurar på och lyssnade på P4. Efter 45 min var det klart och kl. 08.30 var jag tillbaka på kontoret.

Resultatet kommer nästa vecka.

En annan utmaning som jag har är att få tag på diabetesmedicin. Det blev ett sök och helt plötsligt såg jag att ett apotek hade det i lager. Det blev en tur dit med bilen. Efter den turen tog jag och utförde ett tjänsteärende och köpte en present till en medarbetare som fyller 60 år och som ska firas nästa vecka. 

På vägen tillbaka ringde jag min underbara man som var sugen på lunch. Det blev en tur till favoritstället där de serverar hemlagad mat 2.0. 

Tillbaka på jobbet blev det full fart på listan med uppgifterna som står i kö för att utföras.

Ikväll blir det som vanligt en tur till stallet och fixa med den finaste fyrbenta vännen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar