söndag 4 februari 2024

Pass på gymmet


 

Har nu ett årskort på Friskis och Svettis. Det bästa är att man har tillgång till alla F&S i Stockholm. Eftersom jag känner mig besviken på att domstolen dömde i vårdnadstvisten gemensam vårdnad så behöver jag bearbeta min besvikelse anmälde jag mig till en box-klass.
Sen kom jag på att jag har inte varit på gymmet på evigheter och den styrka och kondition jag hade innan 2020 är som bortblåst samt att 2022 års händelse där jag tillbringade ett par dagar på IVA i norr har ju inte ökat varken styrkan eller konditionen. Resultatet blev att jag anmälde mig till "Pass på gymmet".

Kommer dit nyfiken och börjar delta i passet. Efter rörlighetsövningen så tar ledaren fram skivstången och det visar sig att det ska bli ett teknikpass med marklyft. 

Jag meddelar att jag är första gången på gymmet så jag får ett par kettlebells 32 kg från ledaren. Den kan jag inte ens lyfta så han får hämta en 14kgs istället.

Lyftteknik visas och vi får öva. Efter 50 minuter är passet slut och jag letar upp Sven som är ute i gymet och kör sitt pass. Vi avslutar vår stund på F&S och det blir att komma tillbaka för att hänga med på något annat pass och boka in en instruktion på gymmet. 

Det nya starkare livet har börjat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar